Gratis toegang tot sauna!!! - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu Gratis toegang tot sauna!!! - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu

Gratis toegang tot sauna!!!

Door: Dinja!

Blijf op de hoogte en volg Stichting Kansen: Hart voor Tanzania

11 Juni 2009 | Nederland, Nijverdal

Lieve mensen,

Tjonge, dat is toch wel even raar hoor, om ineens aan de andere kant van de douane te staan en mensen op te halen. Meestal sta ik nml aan de andere kant. Maar vanmorgen - erg vroeg - ging ik in de regen en dus dikke file richting Schiphol. Niet alleen had de vlucht van Ganana en Anjile een half uur vertraging, maar een uur nadat zij bij de gate zouden zijn en de vlucht zelfs niet meer op het mededelingenbord stond, begon ik het toch wat benauwd te krijgen dat ik ze nog niet had gezien.

Mijn lieve nichtje, Marjolein die bij D-Reizen werkt, heeft de tickets voor mij geboekt (maar een rechsteekse vlucht, zodat we ze niet onderweg kunnen "verliezen" doordat het overstappen wellicht te complex is... ;-) - en ik belde haar toch maar even op vanmorgen, toen ik ineens ook ergens op een papier zag staan dat ze op 10 juni zouden aankomen (vandaag is het nml 11 juni...) Gelukkig bleek dat een foutje te zijn, maar alsof ze nog niet nerveus genoeg zou kunnen zijn dat zij op dat moment in de wachtruimte van de tandarts zat, had ze het kunnen worden van mijn telefoontje. hihi.

Opeens vallen alle donkere mannen je op. Ik zag geen donkergekleurde mannen uit het vliegveld komen, maar wel op zo'n golfkarretje van de schoonmaak. Leek me sterk dat Ganana het was, maar ik keek toch haha.;

Gemeld bij de inlichtingenbalie, gebeld met Jenta van EOTAS en uiteindelijk toch wel opgelucht ze te kunnen omhelzen.

Het was voor hen ook nog behoorlijk zoeken geweest naar de koffers.. Maar gelukkig, uiteindelijk hadden ze ook hun koffers weten te traceren (best lastig op Schiphol, erachter komen op welke band je koffers liggen als je niet weet dat je ook daarvoor op een monitor moet kijken en voor het eerst (internationaal) vliegt!

En tja, we hadden gedacht dat ze hulp zouden krijgen op het vliegveld. Ik had Ganana al gemaild en via Skype verteld dat er een soort van golfkar zou komen om ze op het vliegveld rond te leiden. Maar het is en blijft Afrika, waar ze die dingen niet kennen klaarblijkelijk.. Bij het inchecken in Tanzania vroegen ze waar zijn rolstoel was. Omdat hij begeleiding nodig had, gingen ze er vanuit dat hij vervoerd zou moeten worden met - wij gingen uit van een luxe golfkar - maar daar denken ze gewoon aan een rolstoel. Ook dat levert nu nog veel lol op... ;-)

Tjonge wat onwerkelijk dat ze er nu echt zijn... GEWELDIG!!!! En ik kan wel weer emotioneel worden hierom! Een droom werd werkelijkheid door al bijna een ton ingezameld te hebben voor het doveninstituut, maar wat een droom om 2 mensen die anders nooit de kans hadden gehad om zo te reizen, hierheen te halen. Niet alleen om de vriendschap, om het vertrouwen dat er aldoor is geweest, niet alleen omdat ik zelf ook overal heen kan gaan en ga waar ik heen wil en hen dat ook gun, niet alleen omdat ik het beloofd heb (net als helaas vele anderen dit aan hun hebben gedaan, waardoor zij een raar beeld van "ons" westerlingen hebben gekregen), maar zeker ook om ze hier een nuttige tijd te laten hebben.

De komende maand staan er leuke uitjes gepland naar o.a. Jenta van EOTAS in Amsterdam, vanuit Almere waar wij mogen logeren, een weekend weg in een huisje, komend weekend een zondag bij een oud-deelnemer van een reis om Friesland te bezoeken maar ook is het deels een werkvakantie.

Zij zullen 2 meiden ontmoeten die een paar maand naar Tanzania gaan om te werken met doven in een ander gedeelte van Tanzania. Ganana kan gebarentaal (ookal is hij horend) en hij gaat ze het eea bijbrengen (dat kan ik ook wel proberen, maar dat komt niet goed ;-))

Met De Barbierschool, De Blenke, De Bongerd en het ROC Aventus zijn al afspraken gemaakt om een dagdeel te komen om de kinderen te vertellen over de doven in Tanzania, over het project waar hun ingezamelde zendingsgeld aan geschonken is/zal worden. Andere scholen kunnen ook nog interesse tonen en uiteraard zal ik proberen - indien gewenst - nog een afspraak te maken.

Morgen een bezoek aan de tandarts (want tja, die heb je daar ook, maar ik snap wel dat ze daar zelf ook niet goed heen durven.. ;-)), wat kleren en andere benodigdheden hier aanschaffen en we zullen ongetwijfeld een ontzettend leuke tijd hier met elkaar hebben, met allen die zoveel interesse tonen in het project, mij steunen en/of Ganana en Anjile weer willen zien.

Wel moet ik ze eerst nog wat dingen uitleggen. Nee, vrees niet: het is geen "Groeten uit de Rimboe": zij zien er best westers uit en werken beiden in een internationale omgeving. Maar toch:

Onderweg van Schiphol naar huis: Ganana lijkt mijn geweten te zijn: "Hey Dinja, why does the sign say 70??" hihi dat viel niet te rijmen met de snelheid die ik reed, die overigens maar ietsie hoger lag hoor ;-) Maar alles is nieuw, alle borden en wegen. En waarom hebben wij zoveel viaducten, wat zijn het eigenlijk. Goed voor mij: ik leer deze maand weer na te denken over dingen die ik eigenlijk heel gewoon vind.

De verwarming vinden ze maar een raar ding. Mijn pa heeft net al uitgelegd hoe het werkt. Ook mijn wasdroger verbaasde Ganana bijzonder. Waarom hang ik het niet buiten? Hihi, tja, kijk naar buiten... Dat schiet hier niet echt op.. ;-)

Aangezien Anjile het zogenaamd - aldus eigen zeggen - niet koud had, maar wel met de jas aan bleef zitten haha, toch maar de verwarming aangezet nu (kan me niet herinneren wanneer ik ooit de verwarming aan had in deze periode van het jaar.. ;-)) en dusssssssssss..... Gratis sauna hier!!!

Tevens heeft ze alleen slippers bij zich... Zo maar even op zoek naar dichte schoenen. hihi. Dan realiseer je je pas dat ze geen idee had waar ze precies terecht zou komen..

Heb je zin om ze te ontmoeten: wel of niet in de sauna: welkom! Bel of mail even en we kunnen kijken wat er nog te organiseren valt. Uiteraard moeten zij er zelf ook zin in hebben, dus dat doe ik zeker in overleg.

Overigens lijkt het mij leuk om voor hun vertrek nog een leuke, informele bijeenkomst te organiseren, als afscheid. Voor iedereen: sponsors, bekenden, geïnteresseerden. Als je zin/tijd hebt, welkom op woensdag 8 juli 's avonds om 20:00 uur. Laat even weten of je komt, dan krijg je van mij lokatie etc door. Graag tot horens!

Lieve groet vanuit de sauna in Nijverdal ;-)

Dinja!

  • 11 Juni 2009 - 17:24

    Mathieu:

    Lieve Dinja,
    Ik kan mij goed voorstellen dat zij opkijken van al onze toch wel min of meer luxe dingen.Op dit moment ben ik in Mozambique en verkeer dagelijks tussen mensen die nog nooit van onze wereld hebben gehoord.
    Ik wens jullie een fijne tijd samen.
    Groetjes,
    Mathieu

  • 11 Juni 2009 - 19:50

    Lydian:

    He Dinja,

    Geweldig verhaal van die sauna... Kan het me helemaal voorstellen.
    En zeg nu zelf tis hier nu ook niet echt bepaald een lekker weertje.
    Fijn dat ze er zijn. Wil ze zeker graag ontmoeten, maar dat wist je al. Spreken elkaar via andere kanalen, ha ha ha. Geniet alvast van ze.
    Liefs Lydian

  • 16 Juni 2009 - 11:19

    Anja Voortman:

    Hallo Dinja,
    Fijn dat ze ("de Afrikanen") er zijn. Ze zullen wel van heel veel dingen opkijken. De 2e foto van de tandarts sprak me natuurlijk erg aan. Ha, ha.
    Ik had graag willen komen 8 juli maar we gaan 4 juli al op vakantie. Ik wens jullie heel veel plezier met elkaar.
    Groeten Anja en fam.

  • 26 Juni 2009 - 06:57

    Marien:

    Hey. ik heb deze berichten eens gelezen. Leuk, haha. Dat konijn;)

    Groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stichting Kansen: Hart voor Tanzania

www.stichtinghartvoortanzania.nl www.stichtingkansen.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 150476

Voorgaande reizen:

30 November 2002 - 30 November 2017

Fondswerving voor de bouw van een doveninstituut

01 Januari 1980 - 23 Februari 2014

Diverse reizen

Landen bezocht: