Swingende Afrika-dag op 21 juni 2014 in Nijverdal - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu Swingende Afrika-dag op 21 juni 2014 in Nijverdal - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu

Swingende Afrika-dag op 21 juni 2014 in Nijverdal

Door: Dinja J. Konijnenbelt

Blijf op de hoogte en volg Stichting Kansen: Hart voor Tanzania

14 Mei 2014 | Nederland, Nijverdal

Lieve mensen,

Hierbij weer een verslag over de stand van zaken m.b.t. Tanzaniareis 2014:

Koningsdag:
Na de laatste blog op deze site is er weer veel gebeurd, o.a. de rommelmarkt op koningsdag in de wijk Noetsele in Nijverdal. Veel vrijwilligers waren aanwezig: deelnemers aan de Tanzaniareis 2014 en anderen die zich vrijwillig in hebben gezet die dag. Er zijn voordien heel veel spullen ingebracht door veel enthousiaste mensen. Opbrengst: maar liefst Euro 500,-!!! Iedereen super bedankt hiervoor!!!

Sponsoring:
Diverse particulieren, de zendingsdienst en diaconie Protestantse Gemeente Nijverdal en bedrijven droegen ondertussen Stichting Kansen: Hart voor Tanzania een warm hart toe door spullen in te zamelen en geld over te maken op onze bankrekening. Er is nu geld binnen voor het klein onderhoud dat verricht zal moeten worden aan de gebouwen en lokalen en voor de aanschaf van bomen en struiken om voor meer kleur en schaduw op het terrein te zorgen. Kiwanis Club Almelo, via Jos Bloemendal, heeft een heel mooi bedrag van Euro 450,- voor de speeltuin overgemaakt. Wij willen graag een speeltuin laten bouwen in Dodoma op het schoolterrein. De kinderen hebben weinig om mee te spelen en vooral voor de kinderen die intern wonen en verder weinig te doen hebben na school, is een kwalitatief goede speeltuin ontzettend gewenst. Er is een subsidieaanvraag ingediend bij de gemeente, er volgen nog wat acties om geld in te zamelen en wij willen u vragen wanneer u iets kunt missen of u uw bijdrage wilt overmaken op ons rekeningnummer, zijnde: NL79 RABO 0153 7100 71 T.n.v. Stichting Kansen, ovv "Tanzania". Elke gift is welkom! Alvast hartelijk dank!

Kaartenactie:
Voorheen heb ik foto’s van Petra de Kluivert en Jos Geskus mogen gebruiken om mooie fotokaarten te laten maken, welke verkocht worden voor Hart voor Tanzania. Wederom heb ik van deze deelnemers aan de reizen die ik organiseerde/leidde de foto’s laten afdrukken op kaarten. Een kaartenset bestaat uit 8 zwart/wit kaarten op hoogglans. Zie http://www.stichtingkansen.nl om de kaarten te bekijken. De kaartenset is te bestellen door een email te sturen naar dinjakonijnenbelt@versatel.nl of te bestellen bij een deelnemer aan de reis. De set van 8 mooie ansichtkaarten is voor maar Euro 5,- van u en… u steunt hiermee de inzameling voor Hart voor Tanzania. Alvast hartelijk dank!

Nieuwe website:
Vriend en collega-reisleider Marien Zonnenberg (www.websitemeester.nl // mijn dank is groot!!) heeft een nieuwe website gemaakt voor Stichting Kansen! De website: http://www.stichtinghartvoortanzania.nl zal later dit jaar opgeheven worden. De nieuwe website is: http://www.stichtingkansen.nl/hart-voor-tanzania/ E.e.a. moet nog aangepast worden, maar voor een eerste indruk: kijk vast op de site.

En dan…

Swingende Afrika-dag op 21 juni 2014 in Nijverdal!!!!
En jij kunt erbij zijn!!!

Op 21 juni wordt er in Nijverdal bij DAC De Burg (Wolterskampweg 29) een leuke, gezellige, muzikale en smakelijke Afrika-dag georganiseerd. Op het programma staat:
• een Afrikaanse kookworkshop onder begeleiding van een professional kok (nog enkele plekken vrij, aanvang 15:00 uur, kosten 20,- pp incl natuurlijk meeëten rond ca 19:00 uur);
• 2 djembé sessies onder de bezielende, professionele leiding van muziek-/djembé docent Hans Kosterink (om 13:00 uur en om 16:00 uur, kosten 15,- ook voor kinderen (13:00 uur) (http://www.frederike.nl/cgi-bin/scripts/db.cgi?ID=45&view_records=1&ww=on);
• Afrikaans eten (om 19:00 uur, kosten 15,-);
• De film van de laatste werkvakantie wordt vaker per dag getoond, na de djembé sessies en na de maaltijd. Enkele deelnemers zijn aanwezig om meer informatie te geven;
• Drinken is tegen betaling verkrijgbaar (gereduceerde prijzen);
• De kaartensets zijn te koop net als diverse (Afrikaanse) spullen etc

Graag verneem ik uw reactie wanneer het u leuk lijkt om te komen eten en/of mee te spelen met de djembé sessie:
• Aanmelding graag per email en dan krijgt u bericht of er nog plaats is en wat er overgemaakt dient te worden voor welke datum om verzekerd te zijn van een plek bij de workshop;
• Sponsors zijn welkom (om tegen korting) te komen eten. Alleen na opgave voor 15 juni a.s. per email: d.konijnenbelt@aventus.nl

Wilt u ons en onze acties volgen? Like ons op Facebook: https://www.facebook.com/hartvoortanzania

Nogmaals super bedankt: alle gevers van de spullen, de sponsors en de mensen die ons en de kinderen in Tanzania een warm hart toedragen in woord, daad en gebed!

Voor meer informatie:
www.stichtinghartvoortanzania.nl / www.stichtingkansen.nl / email: dinjakonijnenbelt@versatel.nl

Hartelijke groeten,
Dinja Konijnenbelt