Volgende aktie: spullen inzamelen voor rommelmarkt - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu Volgende aktie: spullen inzamelen voor rommelmarkt - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu

Volgende aktie: spullen inzamelen voor rommelmarkt

Door: Dinja J. Konijnenbelt

Blijf op de hoogte en volg Stichting Kansen: Hart voor Tanzania

28 Maart 2014 | Nederland, Nijverdal

Lieve mensen,

Nog een paar maand en wij zijn al in Tanzania!!

Veel moet er voordien nog gebeuren, o.a. geld in zamelen om de speeltuin voor de dove kinderen te kunnen realiseren.

In Nijverdal en omgeving worden al spullen ingezameld de rommelmarkt in Noetsele. Aan de Bote v/d Walstraat komt op zaterdag 26 april een grote kraam te staan tijdens deze rommelmarkt, waarbij mooie in Tanzania gemaakte spullen (bijv. telefoon-, laptophoezen etc), ansichtkaarten en tweedehands spullen verkocht worden. Ook zal er geschminkt worden, kan er gegrabbeld worden naar leuke cadeautjes en zal er een raadspel plaatsvinden.

Dit alles voor dit goede doel:
Stichting Kansen, deelproject: Hart voor Tanzania.

In 2002 bezocht ik als initiatiefnemer (tevens reisleider en werkzaam in het mbo-onderwijs in Apeldoorn als praktijkbegeleider) voor het eerst het mooie Tanzania en na veel Afrika reizen, blijft het toch Tanzania dat een deel van hart heeft gekregen. Niet alleen het land, maar voornamelijk de situatie van de dove kinderen die ik ontmoette via de Nederlander die daar werkt, Robin Donkersgoed, raakten mij. En nog...

Ik ging ging in Nederland aan de slag en onder de naam Stichting Hart voor Tanzania haalde ik over een aantal jaren verspreid, Euro 100.000,- binnen. Sponsoring kwam via kerken, subsidies, scholen, particulieren, bedrijven en Wilde Ganzen. Een groot gedeelte van de school kon gebouwd worden. En sinds een aantal jaren draait deze school nu onder een lokaal bestuur! Een wens die wij vanaf het begin hadden.

Het loopt goed: er gaan ca 70 dove kinderen naar school, waarvan er 50 overnachten bij de school. De kinderen leren dat zij de moeite waard zijn, gebarentaal en een vak, zodat zij uiteindelijk zelfredzaam zijn als bijvoorbeeld automonteur, onderwijzer, kledingmaker, ICT'er.

Een project waar ik al met al heel veel tijd en energie in heb gestopt. Waar ik al met al toch wel stiekem wat trots op ben, dat ons dit samen is gelukt, samen met hulp van velen: door goederen, geld, gebed.. het is ons allemaal gegeven en ik ben er super dankbaar voor!

Na vele jaren ga ik deze zomer opnieuw met een groep naar Tanzania, om te gaan kijken hoe het is met de kinderen, met de docenten, met de school. Klein onderhoud zal verricht moeten worden aan de lokalen. Ook willen wij graag bomen, planten en struiken planten om het terrein op te vrolijken en uiteindelijk te zorgen voor meer (noodzakelijke) schaduw. Daarnaast willen wij een kwalitatief goede speeltuin aanschaffen, zodat de kinderen in de pauzes en vooral ook voor en na schooltijd lekker kunnen spelen. Ca Euro 6.500,- is hiervoor nodig. Ca Euro 2.000,- is er op dit moment binnen.

Een ieder die mij kent, weet dat ik het vervelend vind om om geld te vragen. Maar, zonder geld geen school en zonder geld geen speeltuin. Dus.. mocht u/jij wat kunnen missen voor dit project, dan kan dit via: NL79 RABO 0153 7100 71, tnv Stichting Kansen, ovv Tanzania.

Ook zijn goede, nog goed verkoopbare spullen met enige waarde welkom! Deze kunnen op woensdag 23, donderdag 24 en vrijdag 25 april tussen 18:00 - 19:00 uur afgeleverd worden bij Bote v/d Walstraat 10 in Nijverdal.

Hartverwarmend is het dat een buurmeisje, Linde Nijmeijer (9 - zie bijgaande foto) op de Pr Marijkeschool en in de buurt heeft gevraagd om knuffels. Deze knuffels heeft zij ingezameld en aan mij overhandigd. In totaal hebben wij nu genoeg knuffels om elk kind een knuffel te geven: een knuffel van kind, tot kind. Dat doet mij geweldig goed...!!!

Wilt u ons en onze akties volgen? Like ons op Facebook: https://www.facebook.com/hartvoortanzania

Dank aan alle gevers van de spullen, de sponsors en de mensen die ons en de kinderen in Tanzania een warm hart toedragen in woord, daad en gebed!

Voor meer informatie:
www.stichtinghartvoortanzania.nl / email: dinjakonijnenbelt@versatel.nl