Bezoek uit Tanzania - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu Bezoek uit Tanzania - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Tanzania

Door: Dinja!

Blijf op de hoogte en volg Stichting Kansen: Hart voor Tanzania

24 Mei 2009 | Nederland, Nijverdal

Beste mensen,

Na mijn vorige bericht dat Saskia Tien al fietsend samen met een vriendin, op Koninginnedag is geschept door een auto en verongelukt is in Tanzania, is zij middels de hulp van o.a. Jenta en Robin in Nederland en Kennedy in Tanzania binnen een week teruggevlogen naar Nederland, waar in besloten kring afscheid van haar is genomen. Onbegrijpelijk, zo in de bloei van haar leven, zo vol met plannen en zoveel ondertussen gedaan voor de dove kids in Tanzania.. En ook weer zin om naar huis, naar Nederland te gaan, om haar leven hier weer op te pakken...

Alles stond en staat op de kop... Voor haar familie en vrienden natuurlijk in de eerste plaats. Robin was op dat moment in Nederland en Kennedy (hoofd van de school) heeft alles vanuit Tanzania geregeld en is hier ook een week geweest in Nederland. Afgelopen vrijdag is Robin - vervroegd - teruggevlogen naar Tanzania. Een vriendin van Saskia gaat binnenkort naar Tanzania en samen met Robin gaat zij vastleggen wat Saskia ondertussen allemaal heeft ondernomen, zodat haar werk zeker voortgezet zal kunnen worden.

Voor Robin, Jenta en de anderen van EOTAS, de kinderen en medewerkers in Tanzania en ook voor mij niet te vatten.. Maar zeker heel dankbaar voor wat ze heeft gedaan voor de dove kinderen en dankbaar er iemand is die het zo snel op kan en wil pakken! Geweldig!

Op het door haar ouders inmiddels "afgesloten" weblog, kopieerden haar ouders nog een stukje uit een nieuwbrief van Saskia:

"Op 6 april 2009 schrijft Saskia het verhaal "Even slikken", niet beseffend dat het haar laatste zal zijn. Bijna twee jaar lang heeft ze ons tweemaandelijks vermaakt, verrast met prachtige, aangrijpende verhalen over de meest simpele, basale onderwerpen van het leven in Tanzania.

EVEN SLIKKEN:'Ik ben dan niet religieus opgevoed, maar ben hier spiritueler dan ooit geworden. Je moet hier wel ergens in geloven, anders is het leven heel leeg. De meest bekende uitspraak is hier dan ook: "Mungu akipenda","If God Wishes". Natuurlijk heb je een hoop dingen in eigen hand, maar ik geloof in deze uitspraak, met heel mijn ziel'.


==

Deze zomer zou ik naar Tanzania gaan, maar al met al lijkt het niet de beste tijd voor mij om te gaan. De plannen zijn er wel, maar dan begin 2010. Ondertussen zullen ook familie en vrienden van Saskia naar Tanzania gaan, de nieuwe logopediste moet ingewerkt worden en in de zomervakantie zijn er ook in Tanzania geen kids op school te bekennen..

Vandaar dat het al met al wat later wordt, voordat ik er weer heenga. Wil deze keer graag de school in functe zien, dus wanneer er kinderen zijn.

==

Maar, in Nederland verwacht ik binnenkort wel erg leuk bezoek: nml. van 2 vrienden: Ganana en zijn zus Anjile! Ganana ken ik al vanaf de eerste keer dat ik een voet op Tanzaniaanse grond zette en hem is al zo vaak beloofd dat hij naar Nederland zou worden gehaald door Nederlanders die hij bij de verschillende projecten heeft ontmoet, dat ik besloten heb dit te laten uitkomen! Hij en zijn zus zijn helemaal door het dolle heen, maar ik houd mijn hart nog vast, want het visum is nog niet rond, maar hier wordt aan gewerkt.

Ik organiseer verschillende uitjes en dagen ook bij mij thuis om ze te ontmoeten. Wil jij ze graag ontmoeten en ik ben hier nog niet van op de hoogte, dan hoor ik graag van je!!!

==

Er worden volop voorbereidingen getroffen voor een Pinksterdienst a.s zondag (dus op 1e Pinksterdag, d.w.z. 31 mei om 09:30 uur in het Hervormd Centrum in Nijverdal). Afrikaanse liederen, informatie over de voortgang van het project en digitale medewerking door Robin van Donkersgoed. Welkom!!!

==


Verder is er een nieuwe aanvraag ingediend bij Wilde Ganzen en wacht ik op de nieuwe ansichtkaarten die voor de verkoop gedrukt zijn.

Op dit moment zijn verschillende scholen in Nijverdal en Hellendoorn zendingsgeld aan het sparen, fancy fairs aan het organiseren en hebben een aantal scholen interesse getoond in het ontvangen van de Tanzaniaanse gasten Ganana en Anjile. Hierover later meer.

Een hartelijke, lieve groet en dank voor jullie aandacht en steun! Dat is mij ontzettend veel waard!!!

Dinja!

  • 28 Mei 2009 - 16:04

    Mathieu Beurskens:

    Lieve Dinja,
    Vanuit Beira-Mozambique lees ik dit bericht. Het is inderdaad bijna niet te bevatten dat iemand op zo jonge leeftijd uit het leven hier wordt onttrokken. Ik wens in jou allen die nauw bij haar betrokken waren heel veel sterkte om dit verlies te dragen. Ik hoop dat Good Lord jullie kracht geeft haar ideeen en inspiratie door te geven.
    groetjes,
    Mathieu
    voorz. Young Africa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stichting Kansen: Hart voor Tanzania

www.stichtinghartvoortanzania.nl www.stichtingkansen.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 3024
Totaal aantal bezoekers 150474

Voorgaande reizen:

30 November 2002 - 30 November 2017

Fondswerving voor de bouw van een doveninstituut

01 Januari 1980 - 23 Februari 2014

Diverse reizen

Landen bezocht: