Stichting Kansen is een feit! - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu Stichting Kansen is een feit! - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu

Stichting Kansen is een feit!

Door: Dinja Konijnenbelt

Blijf op de hoogte en volg Stichting Kansen: Hart voor Tanzania

22 Januari 2014 | Nederland, Nijverdal

Kansen krijgen vinden wij al vaak niet meer zo bijzonder, lijkt wel. Dat horen we toch: “Dat heb ik toch verdiend?”, “Je krijgt wat je toekomt” etc? Zelf ben ik in een warm gezin opgegroeid met lieve mensen om mij heen en heb ik een leuk, warm netwerk met fijne mensen, leuke baan(en), gaaf vrijwilligerswerk en nog altijd herken ik elke dag kansen waar ik super dankbaar voor ben!!!

Maar veel jongeren krijgen niet zoveel kansen… En als die al voorbij komen, herkennen zij deze niet of weten niet hoe ze te benutten.

Met een hart dat net iets harder klopt voor niet alleen jongeren in Tanzania, maar ook voor (risico)jongeren en hun ouder(s)/verzorger(s) in onze eigen omgeving, heb ik besloten opnieuw een stichting op te richten: “Stichting Kansen”. Een veelvoorkomende naam; een stichting met iets met “kans” erin, werd mij nog gezegd. Maar het is bewust gekozen, want kansen zijn niet voor elke jongere “veelvoorkomend”…
Graag help ik jongeren met een duwtje in de rug, een goed gesprek, de mogelijkheid om goed onderwijs te genieten: om kansen te creëren, te herkennen en te benutten.

“Stichting Hart voor Tanzania” is al een paar jaar geleden heel bewust opgeheven: het meeste werk is gedaan wat mij betreft: ik heb ca 10 jaar lang daar mijn vrije dagen, tijd en energie in gestoken – met bijzonder veel plezier overigens en ook al met al dankbaar dat met u en jouw hulp veel goederen en vooral ook veel geld, nml Euro 100.000,- is ingezameld!!! De school staat er en er wordt al jarenlang onderwijs geboden aan nu al ca 70 dove kinderen!!! Gaaf he! Ik ben erg blij dat wij dit samen hebben bereikt! Ik ben hier super dankbaar voor, dat u en jij mij hebben geholpen met middelen, gebed, duwtjes in de rug en vriendschap om deze kansen te creëren!!! Dat kan ik niet vaak genoeg zeggen!!!

Maar er is nog zoveel meer te doen: ver weg en dichtbij. Dit jaar weer met een groep terug naar Tanzania. Ik sta te popelen om te gaan want ik wil zo graag zien wat er ondertussen is gebeurd, hoe het met de kinderen gaat, hoe de school eruit ziet, hoe het met mijn vrienden daar gaat.. En het is mijn passie om mensen mee te nemen en te laten zien hoe je zoveel kunt betekenen voor een ander, door er alleen maar te zijn, door alleen al aandacht te geven en te laten merken dat je het ècht meent!!!

Veel wordt er ook in onze gemeente gedaan thuis, in de gemeente Hellendoorn, aan vrijwilligerswerk en ik ben echt zo blij dat ik mee mag helpen aan zoveel mooie dingen zoals ook bij Stichting BOOM, de ZWO-commissie en het Missionair werk. Maar daarnaast heb ik zelf ook wat zaken opgericht die op dit moment nog lopen: een gespreksgroep opgericht enige jaren geleden onder de naam Moedige Ouders Twente; een gespreksgroep voor ouders van verslaafde jongeren en heb nog andere projecten in gedachten. Om dit vrijwilligerswerk een duidelijker naam te geven, heb ik gekozen voor 1 stichting waar ik mijn verschillende deelprojecten onder plaats. Zo vallen Moedige Ouders en Hart voor Tanzania vanaf heden officieel onder “Stichting Kansen”. De gemeente Hellendoorn is een nieuwe stichting rijker. Niet omdat ik nu zo nodig in de picture moet staan en denk dat dit allemaal zo bijzonder is - want we doen allemaal op onze eigen manier wat we denken dat goed is voor ook een ander dichtbij en ver weg - en wie mij kent die weet dat ook wel, maar wel omdat ik hier kansen zie en omdat ik alleen met de hulp van alle mensen die meedenken, mee werken en de publiciteit kansen kan benutten en kan creëren voor anderen.

De website www.stichtingkansen.nl is binnenkort in de lucht en ondertussen kan al het eea gevonden worden via www.stichtinghartvoortanzania.nl en www.moedigeouderstwente.nl
Heb je ideeën, middelen of mogelijkheden om meer kansen voor anderen te creëren, hoor ik graag van u en van jou!

Hartelijke groeten,

Stichting Kansen
Dinja Konijnenbelt
dinjakonijnenbelt@versatel.nl


  • 22 Januari 2014 - 20:11

    Hendrika Kreileman:

    Dag Dinja,

    Wat goed, dat je zelf steeds kansen ziet en kansen weet te benutten voor anderen !
    Graag blijf ik op de hoogte van je nieuwe stichting.

    Wat betreft je vorige vraag om oude voetbalschoenen voor Tanzania:
    Ik heb op onze school (basisschool de Es in Hellendoorn) gevraagd of wij via onze school voetbalschoenen zouden kunnen inzamelen. Wij hebben op school nl nogal wat enthousiaste voetballertjes.
    Het antwoord van de directie: Prima, dan doen we dit rond het schoolvoetbaltoernooi in april.
    Dus ik hoop dat ik je t.z.t. kan verblijden met een voorraad oude voetbalschoenen.

    Hartelijke groet en veel zegen op je werk gewenst,
    Hendrika

  • 22 Januari 2014 - 23:51

    Stichting Kansen: Hart Voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt:

    Dag Hendrika, dankjewel voor je reactie! En helemaal geweldig dat je in actie bent gekomen en het gevraagd hebt op De Es!!! Wij nemen de voetbalschoenen graag mee!! Of het nu 1 of veel paren zijn, alles is welkom in vooral de kindermaten! Dankjewel en ook een hartelijk groet van mij!

  • 24 Januari 2014 - 12:54

    Mart Reedijk:

    Je bent een fantastisch mens.
    Wat een kwaliteiten en creatieve brein.
    Heel veel succes met Stichting Kansen.
    Ik blijf je/jullie volgen.
    Volgens mij kun je er wel een boek over schrijven.
    Misschien wat later in de tijd.
    Lieve groeten van Mart.


  • 24 Januari 2014 - 23:45

    Dinja:

    Lief, Mart!! Dankjewel! Ik blijf je mailen en.. zien :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stichting Kansen: Hart voor Tanzania

www.stichtinghartvoortanzania.nl www.stichtingkansen.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 721
Totaal aantal bezoekers 150417

Voorgaande reizen:

30 November 2002 - 30 November 2017

Fondswerving voor de bouw van een doveninstituut

01 Januari 1980 - 23 Februari 2014

Diverse reizen

Landen bezocht: