Dinja Konijnenbelt - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu Dinja Konijnenbelt - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu

Dinja Konijnenbelt

Door: Return to Africa... :-)

Blijf op de hoogte en volg Stichting Kansen: Hart voor Tanzania

24 September 2013 | Nederland, Nijverdal

Lieve mensen,

Dit reisblog is een paar jaar niet gebruikt, maar ik ga het weer gebruiken, zoals het er nu uitziet, want mijn grote wens is weer terug te gaan naar Tanzania om te zien hoe het nu gaat met de school, de kinderen, de lieve Ganana, Kenedy en natuurlijk Robin.

Met onderstaand artikel werden tot dusver al zeker 12 mensen geënthousiasmeerd om zich aan te melden voor een informatiebijeenkomst, welke gehouden zal worden op 2 november a.s. in Nijverdal.

Mocht het zo zijn dat je deze berichten niet meer op prijs stelt, kun je jezelf afmelden via ditzelfde bericht, zie uitleg tav "afmelden".

Stel je het wel op prijs, wil ik je nu alweer laten weten dat ik reacties weer op prijs stel en de deelnemers straks ook vast extra enthousiast zullen zijn wanneer zij jullie reacties zullen lezen!

Onderstaand artikel verscheen in diverse regionale en lokale kranten.
Hierbij de tekst:


Stichting Hart voor Tanzania is in 2000 opgericht om sponsorgeld in te zamelen voor de bouw van een doveninstituut in Tanzania. Robin van Donkersgoed is de projectleider in Tanzania voor wat betreft de bouw, de Nijverdalse Dinja Konijnenbelt is projectleider in Nederland en heeft middels het organiseren van verschillende werkvakanties naar Tanzania, de verkoop van Afrikaanse spullen etc Euro 100.000,- ingezameld. In 10 jaar is er een mooie basis gelegd: inmiddels is er op een eigen stuk grond een school gebouwd die goed bekend staat in de hele regio. Dove kinderen kunnen nu veilig naar school, leren gebarentaal en een vak waarmee zij uiteindelijk zelfredzaam zullen zijn en niet langer door hun familie verstoten zullen worden omdat zij geen geld in het laadje kunnen brengen. De afgelopen 3 jaar draait de school goed op een lokaal bestuur. Er is veel gebeurd de afgelopen 13 jaar en Dinja wil graag met een groep belangstellenden nogmaals op werkvakantie naar Dodoma, Tanzania om te kijken hoe het nu gaat, mee te werken en aandacht te geven aan de kinderen.

Je hoeft geen bouwervaring te hebben of handig te zijn. Het belangrijkste is dat je je hart op de juiste plek hebt en graag aandacht wil geven aan kinderen die al blij zijn wanneer je even met ze voetbalt of touwtje springt. Het ligt in de bedoeling om in de zomer van 2014 met 4-12 mensen naar Tanzania te reizen. Twee weken aanwezig zijn bij de school, een paar dagen safari en een paar dagen lekker aan een fantastisch strand liggen voordat we weer naar huis gaan. Hopelijk met een idee dat je wat hebt kunnen betekenen voor anderen. Niet dat je de wereld kunt verbeteren, want het zal waarschijnlijk meer bij jezelf veranderen. Er zal een wereld voor je opengaan. Een ervaring om nooit te vergeten!

De reis gaat ca. 1800-2000,- pp kosten, inclusief vrijwel alle maaltijden, overnachtingen, safari etc. Dinja Konijnenbelt is organisator en tevens reisleider voor deze reis. Zij heeft veel reiservaring, oa op Afrika door Stichting Hart voor Tanzania, maar ook als reisleider bij Stichting Livingstone en Beter-uit Reizen.

Ben je in goede geestelijke en lichamelijke gezondheid (ook vanwege de medicijnen die je verplicht bent te gebruiken tegen oa malaria), wil je graag iets voor een ander betekenen, avontuurlijk, flexibel en minimaal 18 jaar, meld je dan aan voor de informatiebijeenkomst in Nijverdal op zaterdagmiddag 2 november a.s. via dinjakonijnenbelt@versatel.nl

Hartelijke groeten,
Dinja Konijnenbelt

  • 07 December 2013 - 12:43

    Marjo Middag:

    het lijkt me leuk om je te volgen .

    gr Marjo

  • 07 December 2013 - 12:50

    Wim Middag:

    Ben benieuwd naar je verhalen en foto's.
    Een hele goeie tijd daar.

    gr Wim Middag

  • 09 December 2013 - 09:29

    Dinja:

    :-) Bedankt!

  • 12 December 2013 - 11:08

    Stephan Brand:

    Wat ben jij een bezige bij zeg!
    Wat een boel doelen heb je al bereikt en zul je wellicht nog bereiken.
    Je moet haast wel over een onuitputtelijke gedrevenheid kunnen beschikken, wil je andere culturen, bureaucratie en nog veel meer van je pad wil weren.
    Geduld is daarbij een schone zaak.

    Ik wist helemaal niets van dit alles en dan blijk je al het hele millennium hiermee bezig te zijn geweest.
    Daarnaast heb je ook nog werk en doe je ook nog ander vrijwilligerswerk.
    Wat een vrienden-/kennissenkring heb je al opgebouwd.
    Daarbij durf ik me wel af te vragen of je wel aan je zelf toe komt.

    Wat kun je trouwens ook geweldig schrijven, het is of je als lezer er middenin staat.
    Bravo.

    We spreken elkaar nog wel
    Groetjes
    Stephan

  • 12 December 2013 - 11:49

    Dinja:

    Dag Stephan, dankjewel voor je mooie bericht! Ik kom nog genoeg aan mijzelf toe, geen zorgen. Daarom wil ik ook alleen maar dingen doen waar ik plezier aan heb en inderdaad, ik doe wel vrij veel, maar ik heb daar ook de tijd voor en de energie, dus het is geen probleem. Mijn werk heb ik onder de knie en ik zoek toch altijd een stukje uitdaging ;-) zo doen we allemaal wat we denken te kunnen en moeten doen: dichtbij en ver weg. Groeten en tot ziens/horens!

  • 30 December 2013 - 13:17

    Sandra Koopmans:

    Het is benijdenswaardig wat jij allemaal doet voor je medemens. dat is niet in 1 woord samen te vatten. Als ik kon ging ik graag met je mee naar Afrika. Ik kijk, net als de anderen erg uit naar je reisverslagen.
    Vanaf deze plek wil ik je alvast succes wensen en ik hoop dat je nog veel donaties zult ontvangen.

    groeten van Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stichting Kansen: Hart voor Tanzania

www.stichtinghartvoortanzania.nl www.stichtingkansen.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1821
Totaal aantal bezoekers 150415

Voorgaande reizen:

30 November 2002 - 30 November 2017

Fondswerving voor de bouw van een doveninstituut

01 Januari 1980 - 23 Februari 2014

Diverse reizen

Landen bezocht: