Puzzel voor Afrika! - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu Puzzel voor Afrika! - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu

Puzzel voor Afrika!

Door: Dinja!

Blijf op de hoogte en volg Stichting Kansen: Hart voor Tanzania

02 Maart 2008 | Nederland, Nijverdal

Beste lezer,

Stichting "Hart voor Tanzania" heeft weer wat nieuwtjes:

De Puzzelkrant:
Stichting HvT is gevraagd mee te doen aan de puzzelkrant. Deze krant wordt in 2008 6x gedrukt en verspreid: huis aan huis in de gemeente Hellendoorn, Rijssen, Wierden, Holten.

Woon je in de hierbovengenoemde regio en wil je deze krant ontvangen, maar heb je hem volgend weekend nog niet binnen, laat het mij dan even weten. Dan geef ik je aan waar je deze krant af kunt halen.

Let op: mensen die een NEE-NEE- of NEE-JA-sticker op de brievenbus hebben geplakt: de bezorgers slaan dergelijke brievenbussen sowieso over!

Voor de mensen die buiten deze regio wonen, maar toch mee willen puzzelen: laat het mij weten, stuur even een e-mail met je adresgegevens en ik zorg dat je een krant krijgt.

In het kort komt het erop neer dat de puzzelaar prijzen kan winnen wanneer deze de puzzels instuurt. Er kan bij elke inzending (uiteraard pp 1 inzending per puzzel) ook een "voorkeur" voor een stichting of verening worden aangegeven. Voor Nijverdal is Stichting Hart voor Tanzania de enige stichting die meedoet; best een mooie kans dus om ons werk weer onder de aandacht te brengen! Elke puzzelaar die Stichting HvT aankruist, geeft hierbij ook een deel van de opbrengst van de puzzelkrant aan Stichting HvT. Jij dus leuk aan het puzzelen en Stichting HvT weer een paar stenen om te bouwen!

Alvast dank voor je deelname!!!

(er komen extra kranten te liggen bij Toyota Konijnenbelt, Wierdensestraat 27-31 vanaf komend weekend. Mocht je dus in deze regio wonen en zelf een exemplaar willen bemachtigen, dan kun je er één ophalen!).

=============================

De Tanzania bundel:
De bundel zou eind 2007 al in de winkel liggen, maar helaas heeft de drukkerij het niet kunnen redden. Mijn vertouwen is op hen gevestigd en hopelijk zal binnen 14 dagen de bundel gereed zijn! Nader bericht volgt via deze website!

=============================

Werkvakantie:
Ben jij oprecht geïnteresseerd om komende zomer in augustus ca. 3 weken met mij naar Tanzania te gaan om daar in contact te komen met de dove kinderen, met hen te spelen, activiteiten te organiseren, te helpen koken, bouwen (als je daar zin in hebt) etc.? Dan hoor ik graag van je! Bij voldoende, serieuze belangstelling is een werkvakantie georganiseerd door ondergenoemde, weer een optie. Ik zit weer te denken aan 2 weken werken en 1 week rondreizen door Tanzania, wie weet met Zanzibar. Ik wil deze keer een reis organiseren die ook te doen is voor mensen die misschien lichamelijk niet heel erg veel inspanningen kunnen verichten. Maar ook hen wil ik een kans geven om mee te gaan en het programma ook op hen aan te passen (dus geen hele lange dagen, geen zwaar lichamelijk werk etc).

Leeftijd? Tussen de 18 en 80 jaar ;-)

Kosten: ca. Euro 1800,- / Euro 2000,-(incl maaltijden, logies, transport tijdens werkvakantie). Kosten zijn afhankelijk van o.a. vakantieweek en zullen met de groep besproken worden. Uiteraard kunnen persoonlijke sponsors gezocht worden. Het geld dat met evt. activiteiten of verkoop van spullen van HvT ingezameld wordt, zal gebruikt worden om bouwmaterialen aan te schaffen.

Motivatie: meer van de wereld willen zien, anderen willen helpen. Het is mooi meegenomen wanneer je handig bent, maar het gaat er mij vooral om dat je openstaat voor andere culturen, voor het in contact komen met mensen en kinderen die je graag willen leren kennen.

Je hoeft geen Christen te zijn om mee op reis te gaan, maar ik verwacht wel van je dat je 's avonds bij de dagsluitingen aanwezig bent om o.a. je teamgenoten goed te leren kennen en je ter plaatse aanpast aan de Chr. gewoonten in Tanzania (Christenen roken daar niet (in het openbaar), nuttigen geen alcohol en dragen geen "uitdagende" kleding: tijdens de werkvakantie zullen wij ons hieraan moeten aanpassen).

Ik zie je evt. reactie graag per e-mail tegemoet!

Hartelijke groeten,
namens Stichting Hart voor Tanzania,
Dinja Konijnenbelt

www.stichtinghartvoortanzania.nl

  • 02 Maart 2008 - 13:41

    Leonie:

    Hey Dinja,

    wat leuk dat je nu zelf een reis gaat organiseren! Ik ga helaas niet meer aanstaande zomer... Ik hoop dat je veel respons krijgt!

  • 03 Maart 2008 - 19:10

    Anneke Van Dongen:

    Leuk dat je werkvakantie organiseert maar ik zou het wel willen gaan, maar helaas.. Ik heb plan om naar bolivia te gaan waar vrijwilligerswerk heb gedaan. Naar dove school en weeshuis in Bolivia... drie weken in augustus/begin sept.
    Jammer, misschien volgende keer...

    Groetjes van Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stichting Kansen: Hart voor Tanzania

www.stichtinghartvoortanzania.nl www.stichtingkansen.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 150397

Voorgaande reizen:

30 November 2002 - 30 November 2017

Fondswerving voor de bouw van een doveninstituut

01 Januari 1980 - 23 Februari 2014

Diverse reizen

Landen bezocht: