Update: Stichting "Hart voor Tanzania" - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu Update: Stichting "Hart voor Tanzania" - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Stichting Kansen: Hart voor Tanzania Dinja J. Konijnenbelt - WaarBenJij.nu

Update: Stichting "Hart voor Tanzania"

Door: Dinja!

Blijf op de hoogte en volg Stichting Kansen: Hart voor Tanzania

21 Januari 2009 | Nederland, Nijverdal

Lieve mensen,

2008 Was een bewogen jaar voor Stichting “Hart voor Tanzania”. Wel of niet verder gaan met fondswervende activiteiten, hoe voorkom je dat mensen gaan denken: “Daar heb je d’r weer” of “Ze moet weer geld hebben” ;-) en hoe blijf je enthousiast als mensen in je omgeving ziek worden..

Wat ben ik dan dankbaar voor de mensen om mij heen, mijn familie die me altijd steunt, de vrienden, predikanten, collega’s die er aldoor zijn, de nieuwe sponsors die zich gelukkig ineens toch aanmelden als sponsor, de initiatieven die genomen worden om geld in te zamelen op verjaardagen, feestjes, scholen, etc. Want zonder dit soort hulp, akties, gebed en meedenken, lukt het niet altijd om positief te blijven en verder te gaan met dit vrijwilligerswerk. Maar, “Dinja is weer vol goede moed bezig” stond er in Twentse Courant Tubantia en dat doen we dan ook ;-) daar kan geen mens mij vanaf houden.. Dus 2009, een nieuw jaar, een nieuw begin voor de 3e bouwfase!

En dan vallen zorgen ook zo in het niet wanneer je ineens via een vriendin te horen krijgt dat een gezamenlijke vriendin overleden is.. Irene Tieberink zette zich eigenlijk haar hele leven al samen met haar tweelingzus Marjan in voor mensen in armoede, de laatste jaren voor Rwanda, kinderen en vrouwen die na de genocide door hen geholpen worden, die een plekje weer in maatschappij krijgen na alles wat ze zelf hebben gezien, zelf hebben gevoeld, zelf hebben ervaren.. “De engelen van Rwanda” noemt Rik Felderhof ze en wie ze kent, weet dat daar niets aan overdreven is..

Helaas kon Irene de strijd tegen de ziekte niet winnen en overleed zij op 6 december jl. Zij liet haar lieve zus Marjan achter, die nu alleen verder moet. Zonder haar maatje, haar zus, haar alles.. Vandaar dat ik vanaf deze plek ook u en jou wil vragen voor Marjan te bidden. Het valt lang altijd niet mee om je in te zetten voor dit soort projecten, ik weet er alles van.. De moed zakt je soms in de schoenen.. Maar waar zou ik zijn, waar zou Marjan zijn zonder gebed, zonder troostende woorden, zonder hulp.. Graag uw gebed voor Marjan Tieberink en haar werk in Rwanda, waar zij hopelijk weer de Kracht voor vindt en voor krijgt, om mee verder te gaan!

( http://www.stichtingkaribu.nl en voor een fantastisch interview:
http://www.stichtingkaribu.nl/F0801%20zusjes.pdf )

==========

En dan weer een heel ander bericht… Voor Stichting “Hart voor Tanzania” zetten veel mensen zich nog altijd in. Ik moet het ook hebben van dit soort akties, aangezien ik nog altijd niet genoeg vaste sponsors heb, die maandelijks een x-bedrag overmaken naar het rekeningnummer van de stichting.

Vandaar dat ik dan ook weer erg blij ben, het volgende te kunnen melden:

Stichting Christiaan Huygens doneert 1000 Euro aan Hart voor Tanzania!

Christiaan Huygens Foundation (http://www.christiaanhuygens.org/) stelt zich ten doel initiatieven te ontplooien of bestaande projecten te steunen in derde wereldlanden op het gebied van onderwijs. Hierbij probeert de stichting juist jongeren/studenten aan te spreken, omdat deze vaak erg energiek zijn en vol met creatieve ideeën zitten. Het idee is dus om deze groep te ondersteunen wanneer zij zichzelf voor een goed doel willen inzetten maar niet direct de middelen hebben om dit te doen.

Een inmiddels afgestudeerde student, Jos Geskus, heeft ons gewezen op het goede werk dat Hart voor Tanzania doet en dat het werk van deze stichting bij onze doelstelling past, het stimuleren van ontwikkeling van jongeren.

Hijzelf is in 2004 mee gereisd met Dinja en anderen om zelf de handen uit de mouwen te steken. Door zijn verhaal en betrokkenheid bij het project geeft het ons vertrouwen dat de donatie op de juiste manier bij de mensen terecht komt.

Wij wensen Hart voor Tanzania een warm hart toe!

===========

Zoals in het vorige nieuwsbulletin al medegedeeld, mocht ik afgelopen najaar een presentatie houden bij Alcedo bv (adviseurs voor milieu, geluid, trillingen en bouwfysica http://www.alcedo.nl/ ). Zij maakten onlangs een geweldig bedrag over!!! Hiervoor hartelijk dank, speciaal aan Freddy Rutterkamp! Freddy, broeder ;-) dankjewel!!!

Op dit moment lopen verschillende akties, waarvan ik u binnenkort meer hoop te kunnen vertellen. De posters zijn nog altijd te koop.. Kijkt u er nog eens naar? Voor een laag bedrag kunt u mooie posters bestellen, met volledige opbrengst voor de bouw van het doveninstituut!

Een leuke verrassing heb ik voor de oud-deelnemers aan een door mij georganiseerde werkvakantie. Ik neem binnenkort hierover contact met jullie op!

Een hartelijke groet,
Dinja Konijnenbelt

• 21 Januari 2009 - 19:08

Leonie:

Dinja, wat fijn om dit allemaal te lezen! Hoe gaat het verder met je? Mail me binnenkort maar als je tijd hebt! En ga je binnenkort nog weer die kant op?

Liefs!

• 21 Januari 2009 - 21:55

Mathieu:

Beste Dinja,
    Geweldig wat je allemaal doet. Blijf doorgaan ook al lijkt het soms niet altijd even gemakkelijk te gaan. Wellicht krijg je uit"oude" contacten weer nieuwe impulsen.
    Groetjes !

• 22 Januari 2009 - 10:26

Wil V.d. Berg:

Moedig van je Dinja om steeds weer de draad op te pakken en verder te gaan. Als er iets in de krant verschijnt over "Hart voor Tanzania" zijn we een en al oor/oog. Wij willen graag een poster?Kunnen we die bij jouw ophalen ?
    Gerard en Wil